Haber

Buca Onat Tüneli’nde yoğun tempo

Buca ile Bornova’yı birbirine bağlayacak Onat Tüneli’nde çalışmalar 7 gün 24 saat sürüyor. 5 kilometrelik tünelde kazı çalışmalarının yüzde 60’ı tamamlandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca ile Bornova’yı kesintisiz olarak birbirine bağlayacak Onat Tüneli projesinde tünel içi ve dışında eş zamanlı yürütülen çalışmalar hızla ilerliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Teknik İşler Daire Başkanlığı tarafından haftanın 7 günü 24 saati yürütülen çalışmalar kapsamında tünelin sağ tüpünde 1510 metre, sol tüpünde ise 1490 metre kazı ve destekleme işi tamamlandı. Böylece 5 kilometrelik tünelin 3 kilometresi kazılarak imalatta yüzde 60 ilerleme sağlandı. Yolun temelini oluşturacak kazılan kısımlara kalıcı beton dökülmeye başlandı.

 

Tünel dışında çalışmalar hızlandı

Teknik İşler Daire Başkanlığı ekipleri tünel içinde çalışmalarını sürdürürken, tünelin giriş ve çıkışındaki kavşaklar, yollar ve sanat yapılarının düzenlemesini de yapıyor. Tünel girişindeki köprü, fore kazık çakılarak güçlendirildi. Zemin güçlendirme çalışmalarının ardından toprak donatı üretimi çalışmalarına başlandı. Tünel çıkışındaki üst geçidin zemin güzelleştirmesi tamamlanarak temel inşaatına başlandı.

 

Yeni iletişim yolunun altyapısı tamamlanıyor

Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali’ni birbirine bağlayacak tünelin Buca-Bornova arasındaki bağlantı yollarında da çalışmalar hızlandırıldı. Geçtiğimiz yıl hizmete giren 2,2 kilometrelik otobüs terminali-çevre yolu bağlantı yolunda kalan yolun istinat duvarı ve yolun altından geçecek yağmur sularını taşıyacak menfez çalışmalarında önemli ilerleme kaydedildi.

 

3 milyar liralık yatırım

Konak Tüneli’nden başlayıp otogar viyadüklerinde sona eren 7,1 kilometrelik transit yolun en önemli etaplarından biri olan 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli sayesinde, alternatif oluşturularak bölgedeki trafik yoğunluğu azaltılacak. Yeşildere Caddesi özellikle Buca – Bornova güzergahı. Konak Tüneli’nin ardından yolcular Homeros Bulvarı üzerinden tünellere girecek ve otobüs terminali viyadükleri aracılığıyla doğrudan çevre yoluna bağlanacak. Böylece Konak, Balçova, Çeşme ve Urla gibi ilçeler, şehir trafiğine girmeden, İzmir’in kuzeyinde Bornova ve Karşıyaka gibi ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yollarına da bağlanabilecek. Tüneller ve temas yolları dahil diğer çalışmaların 2025 yılının ilk yarısında tamamlanarak İzmirlilerin hizmetine açılması planlanıyor. Projenin cari fiyatlarla yatırım maliyeti 3 milyar TL.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

kadirliajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Görele Escort
Ortabayır Escort
Sancaktepe Escort
Heybeliada Escort
Beylerbeyi Escort
Kaynarca Escort
İcadiye Escort
Akpınar Escort
Kaynarca Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Erenköy Escort
İstinye Escort
Çekmeköy Escort
Ptt Evleri Escort
Bahçelievler Escort
Türkali Escort
Mimar Sinan Escort
Güllü Bağlar Escort
Sümer Escort
Murat Çesme Escort
Gümüşpala Escort
Marmara Escort
Çekmeköy Escort
Akşemsettin Escort
Şehsuvar Bey Escort
Söğütlü Çeşme Escort
Hırka-i Şerif Escort
Zeytinburnu Escort
Kumköy Escort
Yalı Escort
Yavuz Selim Escort
Mercan Escort
Orta Escort
Hürriyet Escort
Mustafa Kemal Escort
Malkoçoğlu Escort
Velibaba Escort
Erenler Escort
Turgut Özal Escort
Terkos Escort
Altınşehir Escort
Çekmeköy Escort
Heybeliada Escort
İnceğiz Escort